Na 37. Čufarjevih dnevih na Jesenicah, ki so potekali od 14. do 20. novembra 2024, je strokovna žirija v sestavi Aleš Jan (gledališki in radijski režiser), Mojca Madon (režiserka) in Nika Korenjak (igralka in performerka) predstavo Agata Visoška v režiji Tatjane Peršuh nagradila z Čufarjevo plaketo za najboljšo predstavo v celoti.

V obrazložitvi odločitve so zapisali: Predstava Agata Visoška v produkcija KD Loški oder Škofja Loka avtorice in režiserke Tatjane Peršuh je avtorski gledališki esej, ki na podlagi Tavčarjevega besedila preraste v sodobno gledališko dejanje z globoko sporočilnostjo. Uprizoritev, ki se začne skoraj z gostilniškim pogovorom, polnem nestrpnosti in nasprotij, se razvije v dinamično in pretanjeno ideološko nasprotovanje, ki na podlagi sodne metafore pokaže vse ideološke, človeške in moralne nestrpnosti sodobnega sveta. Uprizoritev s precizno avtorsko režijo uporabi vse elemente klasičnega in sodobnega gledališča od scenografije, simbolične kostumografije, svetlobnih efektov, gibov, scenske glasbe in simbolov posameznih ideologij. Temu dogajanju dajo kvaliteto še igralci, ki sledijo idejnemu konceptu celotne predstave in s svojo ozaveščenostjo posredujejo sporočilo predstave občinstvu in z velikim entuziazmom uprizarjajo najprej svoje like, kasneje pa se ti prelevijo v ideološke figure. Njihova igralska spretnost se kaže v stanjih, dikciji in želji po sporočilnosti. Predstava, ki je vsekakor vredna ogleda.

Poleg nagrade za najboljšo predstavo je strokovna žirija Loškemu odru podelila Čufarjevo plaketo za najboljšo moško vlogo, ki jo je letos izjemoma prejela celotna igralska ekipa Loškega odra.

Zapisali so: Devet moških igralcev nam najprej postreže z živahno, dinamično, prepričljivo in tudi načrtno zbadljivo razpravo pomembnih krajanov Visokega, ki odločajo o življenju ženske Agate. Kljub raznolikosti vlog, se igralsko med seboj vešče dopolnjujejo, kar zagotovo kaže na odlično kondicijo in tudi uigranost celotnega ansambla. Izkazujejo izrazito dober občutek za plasiranje pomenov in kljub resni tematiki, za ohranjanje komičnosti, ki doživi svoj vrhunec v absurdno dolgem skupinskem pretepu. Poleg tega pa predstavo bogatijo tudi z neposrednim nagovorom publike. Individualne igralske stvaritve skupaj ustvarijo močno ansambelsko celoto in s tem dajo uprizoritvi dodatno vrednost. Devet igralcev tako rekoč nosi uprizoritev od začetka do konca in jo mestoma spretno in pomenljivo dopolnjuje z avtorskimi vzporednicami in mišljenji o trenutnem stanju sveta.

Vsem sodelujočim pri predstavi iskreno čestitamo!