Na 36. Čufarjevih dnevih na Jesenicah, ki so potekali od 14. do 20. novembra 2023, je strokovna žirija v sestavi Iztok Valič (igralec in režiser), Aleš Jan (režiser) in Nika Korenjak (dramska igralska) Predstavo Hamleta v vasi Spodnja Mrduša v režiji Dejana Spasića nagradila z Čufarjevo plaketo za najboljšo predstavo v celoti.

V obrazložitvi odločitve so zapisali: Predstava Predstava Hamleta v vasi Donja Mrduša je kljub že skoraj legendarnemu Brešanovem besedilu dodala svojevrsten pogled na sociološko in mentalno situacijo kakršnekoli oblasti. Iz predstave veje močan odrski naboj, poln predanosti gledališču in projektu. Odrske situacije so dodelane, čiste, kjlub tipskim poenostavitvam jasne in prepričljive. Nekonvencionalnost izvedbe daje tudi režijska in odrska distanca do samoironije, ki se kaže v besedilu in komentarjih. Predstava ritmično in izrazno raste skupaj z intenzivnostjo konflikta. To pa kaže na usklajeno ekipno delo in vero v predstavo. Kljub včasih preburkaškem načinu podajajnja igralci, pač po svojih zmožnostih, ustvarijo čiste figure tako v govornem kakor tudi v fizičnem smislu. Protiigra Hamleta in Učitelja pa usmerja tok dogajanja do pretresljivega konca, ki pokaže nemoč posameznika proti sistemu in v tem človeško tragiko. K temu pripomore tudi enostavna a premišljena zunanja podoba, tako scenska kakor tudi kostumska, polna simbolike, barv, rekvizitov in lučnih efektov. Predstava ostane kot opomin na odnos oblasti do posameznika, na odnos do kulture in umetnosti in nakaže metaforično sliko oblastniškega brezumja.

Poleg nagrade za najboljšo predstavo je strokovna žirija Loškemu odru podelila Čufarjevo plaketo za najboljšo moško vlogo, ki jo je prejel Bojan Trampuš za vlogo vaškega učitelja.

Bojan Trampuš je v uprizoritvi aktualnega Brešanovega besedila Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša izoblikoval izjemno prepričljivo vlogo vaškega učitelja Andreja Škufce. S prav filigransko natančnostjo mu je uspelo preigravati raznovrstne odrske situacije in preko njih uspešno izoblikovati celovito in verodostojno podobo izobraženca, ujetega v pasti “neusmiljenega sistema”. Z jasnostjo in obvladovanim ustvarjalnim zanosom je neprenehoma podpiral celotno uprizoritev, jo osmišljal ter občutno povzdvigoval na še višji nivo. Njegova odrska prezenca je močna, dikcija natačna in razločna, modulacija govora pa spretna in bogata. Njegov izrazni svet je barvit in na trenutke vznemirljivo skrivnosten. Ne glede na to v kolikšnem ospredju vloga zaseda odrsko situacijo, igralec nepopustljivo podpira dogajanje, se odziva in črpa iz tistega, kar soigralke in soigralci prinašajo ter jih nikdar ne prekriva – marveč vestno ohranja in krepi krogotok med igralsko ekipo, ki uprizoritev poživlja in jo dela polnokrvno.

Čestitamo!